reede, 11. november 2022

Daugavpils 11.11

Viimast koolipäeva austasime kirjanduse tunniga. Seal me tutvustasime oma kooli, linna ning riiki 9. klassi õpilastele. Pärast seda arutlesime riikide erinevusi ning Renate oli meile ette valmistanud Kahooti mängu, milles olid küsimused Läti sümbolite kohta, näiteks rahvuspuu, rahuvuslill ning mõned üldised küsimused. Muidugi ei olnud eestlastel võimalustki ning läti õpilased võitsid meid pika puuga. Koolis tänasime meie võõrustaid eesti maiustustega ja kõiki õpilasi, kes meie paljudele küsimustele vastasid ning võtsid meid väga soojalt vastu.

Pärast seda kohtusime oma tänaste Läti reisikaaslaste Milāna ja Annaga 9. klassist ning suundusime linnusesse. Linnus on erinev Rakvere linnusest, mis on ehitatud 14. sajandil enamasti kividest ning mäe otsas. Daugavpilsi linnus on ehitatud 19. sajandil ning see katab suurt maa-ala, kuhu mahuvad ka elumajad, kunstimuuseum, kirik ning palju muid suuri ehitisi. Seda ümbritseb bastionitega vallikaav, kus on kevaditi ka vesi. Linnuse ala on ka Daugavpilsi suurim vaatamisväärsus, mis majutab ka tuhandeid nahkhiiri.

Käisime ka väikses loomaias, kus nägime palju einevaid loomi, kahepaikseid, kalu, kilpkonne ning madusi. Tualettruumis oli seinasuurune akvaarium.

Iga aastal mälestavad lätlased vabadussõjas langenud sõdureid (Lāčplēsis päev) tõrviku rongkäikuga. Rongkäigust võttis osa nii palju inimesi, et selle pikkus oli vähemalt 500m ning näha oli tuhandeid pimedas eriti efektseid tõrvikuid. Rongkäik sai alguse ülikooli eest ning lõppes keskväljakul kontserdiga. Läti iseseisvuspäeva auks 18. novembril on kogu linn lipuvärvidesse ehitud. Väikseid lipukesi kantakse massiliselt iga päev rinnas, südame juures.