esmaspäev, 29. august 2022

Island 22.08

Esmaspäeva veetsime kaunist ja imepärast loodust nautides  ja huvitavaid lugusid kuulates koos asjaliku ja huvitava giidiga väikebussiga ringi sõites Lõuna-Isalandil.

Kogunesime kokkulepitud bussipeatusesse ja meie kursuse: Legends and culture,  grupi suuruseks oli kokku 22 õpetajat erinevatest Euroopa riikidest: Hispaaniast, Kreekast, Itaaliast, Ungarist, Saksamaalt, Küproselt, Horvaatiast ja mina Eestist. Kuna rohkem eestlasi kursusel ei osalenud, sai sellest nädalast paras ja huvitav väljakutse mulle, sest rääkida tuli ju ainult inglise keeles.

Läbisime 12 tunni jooksul väikebussiga huvitava marsruudi Reykjavikist Vik-ini ja tagasi.

Näiteks sõna vik tähendab islandi keeles lahte ja foss tähendab juga, seda teades said veidi selgemaks ka kohanimed. Samuti oli huvitav teada, et nende lugudes on palju müstilisi tegelasi, kellega peab enne nn kokku leppima, kui inimene soovib looduses midagi ette võtta. need müstilised tegelased on huvitava iseloomuga ja üllatavad inimesi tihti oma krutskitega.

Esimeseks peatuspaigaks sai koht, mis aastal 2010 pani seisma terve Euroopa lennuliikluse. Eyjafjallajökull.

Pildil sama koht siis ja nüüd.

Järgmisena külastasime koske Skogafoss, mille kõrguseks oli 60 m. Vaade oli võrratu ja lisaks oli ka võimalus minna üles ning heita pilk kogu ümbruskonnale.

Peale mõningast sõitu jõudsime Musta Randa (Black Beach), mis on kuulus oma basaldist sammaste poolest ja kus peab olema ärmiselt ettevaatlik, sest lainetus on tugev ja võib inimese rannast kaasa haarata. Rand on täis huvitavaid moodustisi, mille tekkele on kaasa aidanus nii vulkaaniline tegevus kui lainetus. samuti oli rannas tore jälgida lunnide (linnud) tegutsemist.

Väike lõunapaus Vikis ja seejärel Solheimajökulli liustiku külastus. Liustik on 8 km pikk ja 1-2 km lai mis saab alguse Katla vulkaanilt. ning ta "voolab" U-kujulises orus. Liustiku ees on jäämägedega laguun. Viimase sajandi jooksul on liustik taganenud 900 m.

Järgmine peatus oli joa Seljalandsfoss juures, mille teeb omapäraseks võimalus jalutada ka joa taha. Juga on 60 m kõrge ja heas asukaohas, seetõttu külasta teda väga suur hulk inimesi.

Hilisõhtuks jõudsime tagasi Reykjavikki, olime väsimud, kuid väga õnnelikud, sest sellelt ekskursioonilt saadud vaated, teadmised ja muljed olid vapustavad.